エスピーアイ、2010年上半期 TVスポット購買コスト市況の予測レポートをインターネット上で発表
[10/01/13]
提供元:@Press
提供元:@Press
マーケティング・コミニケーションの投資効率最適化を使命とするコンサルタントグループ 株式会社SPI(以下 エスピーアイ、所在地:東京都千代田区、代表取締役社長:秋葉 祐輔、URL: http://www.spi-consultants.com/top/ )は、2010年1月12日、2010年上半期のTVスポット購買コスト(スポットコスト)市況の予測レポート(以下 当レポート)をインターネット上にて発表いたしました。
当レポートでは、スポットコストと東証株価指数との相関性や、その他の景気動向をもとに、同社のスポットコスト指標である「SPI Index」を使って2010年上半期のTVスポット購買コストの市況を独自に予測しております。
【TVスポット購買コスト市況予測レポート 概要】
2005年以降、長期的な低落傾向にあったスポットコストは2010年上半期には下落傾向に歯止めがかかり、上昇の兆しが見られる可能性があるとレポート内では予測されています。
レポートの詳細: http://www.spi-consultants.com/2010/
【株式会社SPIについて】
エスピーアイは「日本のマーケティング・コミュニケーションの最適化を図る」様々なコンサルティング・サービスを提供するパイオニアとして、広告主の情報格差の縮小と透明性の高い取引を促進することを目指し、「SPI Index」を始めとする各種データ分析やコンサルティング・サービスを提供しています。
■会社概要
社名 : 株式会社SPI
本社 : 〒101-0003 東京都千代田区一ツ橋2-5-5 岩波書店一ツ橋ビル15F
代表 : 代表取締役社長 秋葉 祐輔
設立 : 1995年
加盟団体: 日本アドバタイザーズ協会、日本広告学会、
日本マーケティング協会、日本消費者行動研究学会、
日本マーケティングサイエンス学界、
日本ダイレクトマーケティング学会、日本行動計量学会
日本メディアアナリシス業協会
URL : http://www.spi-consultants.com/top/
【サービスに関するお問い合わせ先】
株式会社SPI
E-Mail: https://spirit.spi-consultants.com/ja/contact/
----------------------------------------------------------------------
SPI released the trend of TV spot purchasing cost forecast
in the first half of 2010: Continuous rapid deflation appears to end?
On January 12, 2010, SPI ( http://www.spi-consultants.com/top/ ) has released its forecast for the trend of TV spot purchasing cost in the first half of 2010 in Japan.
The report is developed primarily by the analyses on the spot costs, and the co-relationship with other market indices as TOPIX (Tokyo Stock Price Index). The report has used "SPI Index" (NB. SPI's original spot cost index), and provide the forecast for the trend of TV spot purchasing cost for 1H in 2010.
The report says that the prolonged deflation of the TV spot purchasing cost since 2005 and downturn trend appears to end and the upturn trend starts to show.
Click here for the full report: http://www.spi-consultants.com/2010/
SPI is a pioneer company that offers consulting services to optimize the Marketing communications in Japan. It aims to narrow the information gap for the advertisers and to promote the transparent transactions, and offer analytical services around marketing spending and various data such as SPI Index.
SPI: http://www.spi-consultants.com/top/
■Official Website:
http://www.spi-consultants.com/top/
■ Inquiries:
Mail: spi.index@spi-consultants.com
当レポートでは、スポットコストと東証株価指数との相関性や、その他の景気動向をもとに、同社のスポットコスト指標である「SPI Index」を使って2010年上半期のTVスポット購買コストの市況を独自に予測しております。
【TVスポット購買コスト市況予測レポート 概要】
2005年以降、長期的な低落傾向にあったスポットコストは2010年上半期には下落傾向に歯止めがかかり、上昇の兆しが見られる可能性があるとレポート内では予測されています。
レポートの詳細: http://www.spi-consultants.com/2010/
【株式会社SPIについて】
エスピーアイは「日本のマーケティング・コミュニケーションの最適化を図る」様々なコンサルティング・サービスを提供するパイオニアとして、広告主の情報格差の縮小と透明性の高い取引を促進することを目指し、「SPI Index」を始めとする各種データ分析やコンサルティング・サービスを提供しています。
■会社概要
社名 : 株式会社SPI
本社 : 〒101-0003 東京都千代田区一ツ橋2-5-5 岩波書店一ツ橋ビル15F
代表 : 代表取締役社長 秋葉 祐輔
設立 : 1995年
加盟団体: 日本アドバタイザーズ協会、日本広告学会、
日本マーケティング協会、日本消費者行動研究学会、
日本マーケティングサイエンス学界、
日本ダイレクトマーケティング学会、日本行動計量学会
日本メディアアナリシス業協会
URL : http://www.spi-consultants.com/top/
【サービスに関するお問い合わせ先】
株式会社SPI
E-Mail: https://spirit.spi-consultants.com/ja/contact/
----------------------------------------------------------------------
SPI released the trend of TV spot purchasing cost forecast
in the first half of 2010: Continuous rapid deflation appears to end?
On January 12, 2010, SPI ( http://www.spi-consultants.com/top/ ) has released its forecast for the trend of TV spot purchasing cost in the first half of 2010 in Japan.
The report is developed primarily by the analyses on the spot costs, and the co-relationship with other market indices as TOPIX (Tokyo Stock Price Index). The report has used "SPI Index" (NB. SPI's original spot cost index), and provide the forecast for the trend of TV spot purchasing cost for 1H in 2010.
The report says that the prolonged deflation of the TV spot purchasing cost since 2005 and downturn trend appears to end and the upturn trend starts to show.
Click here for the full report: http://www.spi-consultants.com/2010/
SPI is a pioneer company that offers consulting services to optimize the Marketing communications in Japan. It aims to narrow the information gap for the advertisers and to promote the transparent transactions, and offer analytical services around marketing spending and various data such as SPI Index.
SPI: http://www.spi-consultants.com/top/
■Official Website:
http://www.spi-consultants.com/top/
■ Inquiries:
Mail: spi.index@spi-consultants.com