【ABIリサーチ調査報告】屋内マッピング:技術、動向、競争環境
[14/01/27]
提供元:DreamNews
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【調査レポート概要】
2014年1月発行
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:ビジネスモデル】屋内マッピング:技術、動向、競争環境 − Indoor Mapping: Technologies, Trends, and Competitive Environment: Business Models Analysis」は、屋内マッピングについて調査しています。
この2年間に新規企業が登場してきたことで、屋内マッピング(インドアマッピング)は、マッピング市場の新たな大きな差別化要因となった。実際、すべての主要なマッピング企業は、この市場へ参入しようと開発や獲得を進めており、新規参入企業は拡大や革新を続けている。
この市場はまだ揺籃期にあるが、転換点を越えたことは確かであり、2014年に地点数は10万を越え、建物数は30万を越えるだろう。しかし、この市場はまだ革新の非常に初期の段階にある。マップの多くはまだ基本的なプラノグラム(棚割りシステム)に制限されているが、RFマッピングや3D画像、クラウドソーシング/SLAM、屋内位置情報市場を迅速にサポートするための計測の最善策など、革新が求められる分野はたくさんある。
この調査レポートは、屋内位置情報技術市場の技術と市場動向を特定し、垂直市場毎の普及率と収益を記載している。主要企業に注目し、成功する企業がとりそうな方向性を示している。RFマッピング、センサフュージョン、棚卸データ(インベントリーデータ)、ローカル・地域密着型の探索の役割などの多くの動向にも注目している。
In the space of two years, indoor mapping has gone from basic efforts by start-ups to the next major differentiator in the overall mapping market. Practically all major mapping companies have now developed or acquired their way into this space, while start-ups continue to expand and evolve.
Although the industry is still very nascent it is clear that it has surpassed a tipping point, with the number of venues mapped set to break 100,000 in 2014, and the total number of buildings mapped set to break 300,000. Despite this, the market remains at a very early stage of its evolution. Maps are largely limited to basic planograms, but there is still a lot of innovation required around areas such as RF mapping, 3D imagery, crowdsourcing/SLAM and the best ways to scale rapidly to support the indoor location market.
This report aims to identify the technologies and trends that will shape the market, as well as the adoption rate and revenues generated, split by vertical. It also looks at the main players in the market and identifies what direction they are likely to take and if they can succeed in this space. The report will also look at the need for companies to consider RF mapping, sensor fusion, inventory data, the role of local and hyperlocal search and many other trends that will decide the companies that will succeed in this space.
ABIリサーチは米国ニューヨークに本社をおき、通信関連分野について幅広い視点で調査レポートを出版しています。 移動体・無線通信技術、広帯域通信、位置情報サービスに関して、産業・技術動向、半導体の動向、将来予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が得意の分野に特化する中で、総合的な調査活動を行う同社は貴重な存在です。調査レポートは、多くのタイトルをアップデートしています。
また年間を通して提供される複数のレポートやデータによって、対象分野の最新動向を詳細に分析出来る年間プログラム、「リサーチサービス」は、70以上の調査対象分野で提供しています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:ビジネスモデル】屋内マッピング:技術、動向、競争環境
Indoor Mapping: Technologies, Trends, and Competitive Environment: Business Models Analysis
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2014年1月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian1634.html
■ 【年間プログラム】位置情報技術のリサーチサービス
Location Technologies Research Service
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirsloct.html
■ 【年間プログラム】小売りの技術のリサーチサービス
Retail Technologies Research Service
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirsrcon.html
■ 米国市場調査会社 ABIリサーチ(ABI Research)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html
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2014年1月発行
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:ビジネスモデル】屋内マッピング:技術、動向、競争環境 − Indoor Mapping: Technologies, Trends, and Competitive Environment: Business Models Analysis」は、屋内マッピングについて調査しています。
この2年間に新規企業が登場してきたことで、屋内マッピング(インドアマッピング)は、マッピング市場の新たな大きな差別化要因となった。実際、すべての主要なマッピング企業は、この市場へ参入しようと開発や獲得を進めており、新規参入企業は拡大や革新を続けている。
この市場はまだ揺籃期にあるが、転換点を越えたことは確かであり、2014年に地点数は10万を越え、建物数は30万を越えるだろう。しかし、この市場はまだ革新の非常に初期の段階にある。マップの多くはまだ基本的なプラノグラム(棚割りシステム)に制限されているが、RFマッピングや3D画像、クラウドソーシング/SLAM、屋内位置情報市場を迅速にサポートするための計測の最善策など、革新が求められる分野はたくさんある。
この調査レポートは、屋内位置情報技術市場の技術と市場動向を特定し、垂直市場毎の普及率と収益を記載している。主要企業に注目し、成功する企業がとりそうな方向性を示している。RFマッピング、センサフュージョン、棚卸データ(インベントリーデータ)、ローカル・地域密着型の探索の役割などの多くの動向にも注目している。
In the space of two years, indoor mapping has gone from basic efforts by start-ups to the next major differentiator in the overall mapping market. Practically all major mapping companies have now developed or acquired their way into this space, while start-ups continue to expand and evolve.
Although the industry is still very nascent it is clear that it has surpassed a tipping point, with the number of venues mapped set to break 100,000 in 2014, and the total number of buildings mapped set to break 300,000. Despite this, the market remains at a very early stage of its evolution. Maps are largely limited to basic planograms, but there is still a lot of innovation required around areas such as RF mapping, 3D imagery, crowdsourcing/SLAM and the best ways to scale rapidly to support the indoor location market.
This report aims to identify the technologies and trends that will shape the market, as well as the adoption rate and revenues generated, split by vertical. It also looks at the main players in the market and identifies what direction they are likely to take and if they can succeed in this space. The report will also look at the need for companies to consider RF mapping, sensor fusion, inventory data, the role of local and hyperlocal search and many other trends that will decide the companies that will succeed in this space.
ABIリサーチは米国ニューヨークに本社をおき、通信関連分野について幅広い視点で調査レポートを出版しています。 移動体・無線通信技術、広帯域通信、位置情報サービスに関して、産業・技術動向、半導体の動向、将来予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が得意の分野に特化する中で、総合的な調査活動を行う同社は貴重な存在です。調査レポートは、多くのタイトルをアップデートしています。
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■ 調査レポート ■
【分析レポート:ビジネスモデル】屋内マッピング:技術、動向、競争環境
Indoor Mapping: Technologies, Trends, and Competitive Environment: Business Models Analysis
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2014年1月
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■ 【年間プログラム】位置情報技術のリサーチサービス
Location Technologies Research Service
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Retail Technologies Research Service
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