ネットワーク接続自動車に関する市場調査レポートが発刊
[14/04/07]
提供元:DreamNews
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【調査レポート概要】
2014年3月発行
米国調査会社ピラミッドリサーチ社の調査レポート「モバイル事業者はネットワーク接続自動車のビジネスチャンスを追及:セルラーテレマティックスのバリューチェーン、ビジネスモデル、市場予測 − Mobile Operators Go after the Connected Car Opportunity:Cellular Telematics Value Chain, Business Models and Market Forecast」は、セルラーテレマティックスのバリューチェーンを調査し、様々なビジネスモデルの分析や世界のテレマティクス市場の予測を行っている。様々な市場促進要因に注目し、地域毎や先進市場と発展途上市場の違い、ナビゲーションや救急サービス、PAYD(pay as you drive、走行距離連動型保険)やPHYD(pay how you drive、運転行動連動型保険)などの保険の診断、盗難車の発見などの主なテレマティックスアプリケーションにおいて、MNOが担うであろう役割におけるビジネスチャンスについても記載している。米国のAT&T、南アフリカのVodacom、米国のGM OnStar、ロシアのERA GLONASS、欧州のeCall、英国のInsuranthebox、スペインのGenerali and Telefónica、ブラジルのCONTRAN regulationsなどの世界中の事例を記載している。
In ‘Mobile Operators Go after the Connected Car Opportunity, Cellular Telematics Value Chain, Business Models and Market Forecast,’ Pyramid Research examines the cellular telematics value chain, analyzes the different business models and provides market forecast for the telematics industry globally. The report looks at the various market drivers and how they differ between regions and especially between emerging and developed markets; it also examines the main types of telematics applications, such as navigation, emergency services, diagnostics PAYD and PHY insurance, and stolen vehicle recovery. focusing on the opportunities for MNOs to expand their role. Examples from around the globe are provided throughout, including of AT&T (in the US), Vodacom (South Africa), GM OnStar (US), ERA GLONASS (Russia), eCall (Europe), Volvo, Insurethebox (the UK), Generali and Telefónica (Spain), and the CONTRAN regulations (Brazil).
Pyramid Research has identified four key approaches operators can take to expand their presence in the telematics value chain and thus their share of it:
1. They can become telematics service providers, as Verizon has done through its acquisition of Hughes Telematics.
2. Operators can offer flexible billing, so that telematics access and services can be charged to a phone bill.
3. To be able to plan and deploy services better, operators can develop or partner for systems integration capabilities.
4. Operators can leverage their brands and channels to sell telematics services directly to end users.
◆ この調査レポートについて
モバイル事業者はネットワーク接続自動車のビジネスチャンスを追及:セルラーテレマティックスのバリューチェーン、ビジネスモデル、市場予測
Mobile Operators Go after the Connected Car Opportunity:Cellular Telematics Value Chain, Business Models and Market Forecast
出版社:ピラミッドリサーチ社(米国)
出版年月:2014年3月
http://www.dri.co.jp/auto/report/pyramid/pyrccar14.html
◆米国市場調査会社 ピラミッドリサーチ社について
http://www.dri.co.jp/auto/report/pyramid/index.html
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2014年3月発行
米国調査会社ピラミッドリサーチ社の調査レポート「モバイル事業者はネットワーク接続自動車のビジネスチャンスを追及:セルラーテレマティックスのバリューチェーン、ビジネスモデル、市場予測 − Mobile Operators Go after the Connected Car Opportunity:Cellular Telematics Value Chain, Business Models and Market Forecast」は、セルラーテレマティックスのバリューチェーンを調査し、様々なビジネスモデルの分析や世界のテレマティクス市場の予測を行っている。様々な市場促進要因に注目し、地域毎や先進市場と発展途上市場の違い、ナビゲーションや救急サービス、PAYD(pay as you drive、走行距離連動型保険)やPHYD(pay how you drive、運転行動連動型保険)などの保険の診断、盗難車の発見などの主なテレマティックスアプリケーションにおいて、MNOが担うであろう役割におけるビジネスチャンスについても記載している。米国のAT&T、南アフリカのVodacom、米国のGM OnStar、ロシアのERA GLONASS、欧州のeCall、英国のInsuranthebox、スペインのGenerali and Telefónica、ブラジルのCONTRAN regulationsなどの世界中の事例を記載している。
In ‘Mobile Operators Go after the Connected Car Opportunity, Cellular Telematics Value Chain, Business Models and Market Forecast,’ Pyramid Research examines the cellular telematics value chain, analyzes the different business models and provides market forecast for the telematics industry globally. The report looks at the various market drivers and how they differ between regions and especially between emerging and developed markets; it also examines the main types of telematics applications, such as navigation, emergency services, diagnostics PAYD and PHY insurance, and stolen vehicle recovery. focusing on the opportunities for MNOs to expand their role. Examples from around the globe are provided throughout, including of AT&T (in the US), Vodacom (South Africa), GM OnStar (US), ERA GLONASS (Russia), eCall (Europe), Volvo, Insurethebox (the UK), Generali and Telefónica (Spain), and the CONTRAN regulations (Brazil).
Pyramid Research has identified four key approaches operators can take to expand their presence in the telematics value chain and thus their share of it:
1. They can become telematics service providers, as Verizon has done through its acquisition of Hughes Telematics.
2. Operators can offer flexible billing, so that telematics access and services can be charged to a phone bill.
3. To be able to plan and deploy services better, operators can develop or partner for systems integration capabilities.
4. Operators can leverage their brands and channels to sell telematics services directly to end users.
◆ この調査レポートについて
モバイル事業者はネットワーク接続自動車のビジネスチャンスを追及:セルラーテレマティックスのバリューチェーン、ビジネスモデル、市場予測
Mobile Operators Go after the Connected Car Opportunity:Cellular Telematics Value Chain, Business Models and Market Forecast
出版社:ピラミッドリサーチ社(米国)
出版年月:2014年3月
http://www.dri.co.jp/auto/report/pyramid/pyrccar14.html
◆米国市場調査会社 ピラミッドリサーチ社について
http://www.dri.co.jp/auto/report/pyramid/index.html
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