【ABIリサーチ調査報告】小売り業の屋内位置情報:どこで稼げる?
[15/05/13]
提供元:DreamNews
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【調査レポートのサマリー】
2015年5月発行
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:ビジネスモデル】小売り業の屋内位置情報:どこで稼げる?」は、小売り(衣類、DIY、食品等)や公共の場所(空港やショッピングセンタ)での屋内や近隣の位置情報技術の採用に関する現在と今後の収益機会を概説している。11の主要な小売りと公共の場所に関する垂直市場の主要な屋内位置情報技術の採用に注目している。まず、2015年の市場全体に大きな影響を及ぼすと予測される主要な市場促進要因を概説し、すべての主要な収益源を概観している。次に、それぞれの小売り垂直市場を個別に考察し、屋内位置情報の長所と弱点、主要な店舗の統計情報、世界の導入の現状などに注目している。最後に、小売り垂直市場毎や収益の流れ毎に区分した主要な屋内位置情報技術のそれぞれの予測を行っている。この調査レポートは、2015-2016年のそれぞれの技術の企業、産業全体の概観、ビジネスチャンス、競争環境についても注目している。
This research analysis provides a comprehensive overview of the current and future revenue opportunities around the deployment of indoor and proximity based technologies in retail and public venue environments. The research analysis focuses on the adoption of all major indoor location technologies across 11 major retail and public venue verticals. First, key drivers for the overall market in 2015 that have a major impact on forecasts are outlined, as well as an overview of all major revenue sources. Second, each retail vertical is individually considered, looking at major advantages and disadvantages for indoor location, key store demographics, and current installations worldwide. Last, the forecasts for each major indoor location technology split by retail vertical and by revenue stream are looked at. The research analysis also looks at the companies to watch in 2015 and 2016 for each technology, completing a thorough review of the industry, opportunities, and competitive environment.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
ABIリサーチの年間プログラム「リサーチサービス」は、複数の調査レポートやマーケットデータを1年間を通して提供します。対象分野の最新動向を継続的に詳細に分析するもので、アナリストへの質問時間も提供し、70以上の分野を調査対象としています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:ビジネスモデル】小売り業の屋内位置情報:どこで稼げる?
Indoor Location in Retail: Where Is the Money?: Business Models Analysis | AN-1627 | 2Q 2015
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2015年5月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian1627.html
【年間プログラム】位置情報技術のマーケットリサーチ
Location Technologies Market Research
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirsloct.html
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http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html
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2015年5月発行
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:ビジネスモデル】小売り業の屋内位置情報:どこで稼げる?」は、小売り(衣類、DIY、食品等)や公共の場所(空港やショッピングセンタ)での屋内や近隣の位置情報技術の採用に関する現在と今後の収益機会を概説している。11の主要な小売りと公共の場所に関する垂直市場の主要な屋内位置情報技術の採用に注目している。まず、2015年の市場全体に大きな影響を及ぼすと予測される主要な市場促進要因を概説し、すべての主要な収益源を概観している。次に、それぞれの小売り垂直市場を個別に考察し、屋内位置情報の長所と弱点、主要な店舗の統計情報、世界の導入の現状などに注目している。最後に、小売り垂直市場毎や収益の流れ毎に区分した主要な屋内位置情報技術のそれぞれの予測を行っている。この調査レポートは、2015-2016年のそれぞれの技術の企業、産業全体の概観、ビジネスチャンス、競争環境についても注目している。
This research analysis provides a comprehensive overview of the current and future revenue opportunities around the deployment of indoor and proximity based technologies in retail and public venue environments. The research analysis focuses on the adoption of all major indoor location technologies across 11 major retail and public venue verticals. First, key drivers for the overall market in 2015 that have a major impact on forecasts are outlined, as well as an overview of all major revenue sources. Second, each retail vertical is individually considered, looking at major advantages and disadvantages for indoor location, key store demographics, and current installations worldwide. Last, the forecasts for each major indoor location technology split by retail vertical and by revenue stream are looked at. The research analysis also looks at the companies to watch in 2015 and 2016 for each technology, completing a thorough review of the industry, opportunities, and competitive environment.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
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■ 調査レポート ■
【分析レポート:ビジネスモデル】小売り業の屋内位置情報:どこで稼げる?
Indoor Location in Retail: Where Is the Money?: Business Models Analysis | AN-1627 | 2Q 2015
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2015年5月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian1627.html
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Location Technologies Market Research
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