【ABIリサーチ調査報告】企業市場の人工知能(AI):会話のできるインターフェース
[17/06/08]
提供元:DreamNews
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【調査レポートのサマリー】
2017年6月発行
企業業務への人工知能(AI)の採用は、業務に自動化と簡素化をもたらして従業員の経験を向上させることができるため、ビジネスチャンスが拡大している。従来、従業員が使用するデジタルインターフェースは、PC用のマウスとキーボードやモバイルデバイス用のタッチスクリーン程度のものだった。機械学習(ML)技術は現在、自然言語の音声処理を取り込んだり、仮想アシスタントのマイクロアプリケーションを使用してプロセス駆動型システムとのやり取りを簡素化したり、チームの協働アプリケーションやメッセージングプラットフォームを使用して生産性向上を提供するなど、インターフェースを拡大している。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】企業市場の人工知能(AI):会話のできるインターフェース」は、チャットボットや仮想アシスタントアプリケーションなどの会話型インターフェースの人工知能技術とその利用方法を調査し、一般的な企業ビジネスにおける従業員のワークフローや生産性向上について述べている。
Enhancing the employee experience by delivering both automation and simplification for job tasks is an opportunity for artificial intelligence (AI) to gain further adoption in the enterprise business. The digital interfaces that employees work with have traditionally been the mouse and keyboard for a computer, and the addition of touch for mobile devices. Machine learning (ML) technologies and techniques are now available to expand interfaces to include natural language voice processing, simplify interaction with process-driven systems using microapps for virtual assistants, and to deliver productivity using team collaboration applications and messaging platforms.
This report examines AI technologies and their use for conversational interfaces, including chatbot and virtual assistant applications, to enhance workflow and productivity of employees across common enterprise business functions.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:技術】企業市場の人工知能(AI):会話のできるインターフェース
AI in the Enterprise: Conversational Interfaces
2Q 2017 | Technology Analysis Report | AN-2767 | 28 pages | 4 tables | 1 chart | 8 figures | PDF |
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2017年6月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian2767.html
【サービス区分】企業のデジタル化と職場の自動化 - 市場
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1234
【サービス区分】人工知能と機械学習 - 技術
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1240
株式会社データリソースはABIリサーチの日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
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http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html
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2017年6月発行
企業業務への人工知能(AI)の採用は、業務に自動化と簡素化をもたらして従業員の経験を向上させることができるため、ビジネスチャンスが拡大している。従来、従業員が使用するデジタルインターフェースは、PC用のマウスとキーボードやモバイルデバイス用のタッチスクリーン程度のものだった。機械学習(ML)技術は現在、自然言語の音声処理を取り込んだり、仮想アシスタントのマイクロアプリケーションを使用してプロセス駆動型システムとのやり取りを簡素化したり、チームの協働アプリケーションやメッセージングプラットフォームを使用して生産性向上を提供するなど、インターフェースを拡大している。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】企業市場の人工知能(AI):会話のできるインターフェース」は、チャットボットや仮想アシスタントアプリケーションなどの会話型インターフェースの人工知能技術とその利用方法を調査し、一般的な企業ビジネスにおける従業員のワークフローや生産性向上について述べている。
Enhancing the employee experience by delivering both automation and simplification for job tasks is an opportunity for artificial intelligence (AI) to gain further adoption in the enterprise business. The digital interfaces that employees work with have traditionally been the mouse and keyboard for a computer, and the addition of touch for mobile devices. Machine learning (ML) technologies and techniques are now available to expand interfaces to include natural language voice processing, simplify interaction with process-driven systems using microapps for virtual assistants, and to deliver productivity using team collaboration applications and messaging platforms.
This report examines AI technologies and their use for conversational interfaces, including chatbot and virtual assistant applications, to enhance workflow and productivity of employees across common enterprise business functions.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:技術】企業市場の人工知能(AI):会話のできるインターフェース
AI in the Enterprise: Conversational Interfaces
2Q 2017 | Technology Analysis Report | AN-2767 | 28 pages | 4 tables | 1 chart | 8 figures | PDF |
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2017年6月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian2767.html
【サービス区分】企業のデジタル化と職場の自動化 - 市場
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1234
【サービス区分】人工知能と機械学習 - 技術
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1240
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