【ABIリサーチ調査報告】動画サービスの人工知能(AI)と機械学習
[18/02/07]
提供元:DreamNews
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【調査レポートのサマリー】
2018年2月発行
動画市場は多方面に発展しつつあるが、市場の飽和や停滞から視聴者のモバイル優先志向などの幅広い課題に直面している。このような差異は地域毎の特性があるものの、OTTコンテンツやサービスに見られるように、多くのコア要素は普遍的に適用が可能なものであって、動画バリューチェーン全体で活動する、あるいは変化する市場の需要に対応する企業がある。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】動画サービスの人工知能(AI)と機械学習」は、AIと機械学習(ML)がビデオ市場に与える可能性と影響を調査・分析している。
注目すべきなのは、ビデオコンテンツの要素を分離し、意味を抽出し、ビデオの要素を解釈する能力を有するシステムである。このシステムは、メタデータ抽出の自動化や特殊な基準による動画の評価、特定のタイプのシーンの知的理解に基づいて発生する可能性があるハイライトシーンの生成というような作業の自動化によって、企業の動画コンテンツ、スポーツ、ニュース、主要なテレビ番組や映画コンテンツ、ショートフォームコンテンツといったすべての形式のコンテンツに価値を付与するだろう。
The video market is evolving on multiple fronts and facing challenges that range from maturation/stagnation to mobile first viewership. While much of these disparate fronts are regionally distributed there are core elements (e.g. rise in OTT content and services) that nearly universally applicable and companies operating throughout the video value chain and evolving to meet the needs of this changing landscape. In this report the market potential and impact of AI and machine learning (ML) within the video space is explored and analyzed.
The focus is on systems that have the capability to separate out elements of the video content, extract meaning, and interpret elements of the video. This work helps to add value to all forms of content, including enterprise video content, sports, news, major television and movie content, and short form content, by automating the metadata extraction, evaluating video based on specifically trained criteria, and automating processes such as highlight creation, which can occur based on intelligent understanding of specific types of scenes.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:アプリケーション】動画サービスの人工知能(AI)と機械学習
Artificial Intelligence/Machine Learning in Video Services
Application Analysis Report
出版年月:2018年2月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian2797.html
【サービス区分】ビデオ、VR、OTT - 技術
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1250
株式会社データリソースはABIリサーチの日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
◆米国市場調査会社 ABIリサーチ(ABI Research)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html
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ABIリサーチ 日本販売代理店
株式会社データリソース
107-0052 東京都港区赤坂1-14-5 アークヒルズエグゼクティブタワーN313
Tel:03-3582-2531
Fax:03-3582-2861
Eメール:office@dri.co.jp
http://www.dri.co.jp
◆データリソースメールマガジンバックナンバー
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2018年2月発行
動画市場は多方面に発展しつつあるが、市場の飽和や停滞から視聴者のモバイル優先志向などの幅広い課題に直面している。このような差異は地域毎の特性があるものの、OTTコンテンツやサービスに見られるように、多くのコア要素は普遍的に適用が可能なものであって、動画バリューチェーン全体で活動する、あるいは変化する市場の需要に対応する企業がある。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】動画サービスの人工知能(AI)と機械学習」は、AIと機械学習(ML)がビデオ市場に与える可能性と影響を調査・分析している。
注目すべきなのは、ビデオコンテンツの要素を分離し、意味を抽出し、ビデオの要素を解釈する能力を有するシステムである。このシステムは、メタデータ抽出の自動化や特殊な基準による動画の評価、特定のタイプのシーンの知的理解に基づいて発生する可能性があるハイライトシーンの生成というような作業の自動化によって、企業の動画コンテンツ、スポーツ、ニュース、主要なテレビ番組や映画コンテンツ、ショートフォームコンテンツといったすべての形式のコンテンツに価値を付与するだろう。
The video market is evolving on multiple fronts and facing challenges that range from maturation/stagnation to mobile first viewership. While much of these disparate fronts are regionally distributed there are core elements (e.g. rise in OTT content and services) that nearly universally applicable and companies operating throughout the video value chain and evolving to meet the needs of this changing landscape. In this report the market potential and impact of AI and machine learning (ML) within the video space is explored and analyzed.
The focus is on systems that have the capability to separate out elements of the video content, extract meaning, and interpret elements of the video. This work helps to add value to all forms of content, including enterprise video content, sports, news, major television and movie content, and short form content, by automating the metadata extraction, evaluating video based on specifically trained criteria, and automating processes such as highlight creation, which can occur based on intelligent understanding of specific types of scenes.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:アプリケーション】動画サービスの人工知能(AI)と機械学習
Artificial Intelligence/Machine Learning in Video Services
Application Analysis Report
出版年月:2018年2月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian2797.html
【サービス区分】ビデオ、VR、OTT - 技術
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1250
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