【パークスアソシエイツ社調査報告】スマートホームのエコシステム:スマートホームを前進させる
[19/01/28]
提供元:DreamNews
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【調査レポートのサマリー】
2019年1月発行
【画像 http://www.dreamnews.jp/?action_Image=1&p=0000188507&id=bodyimage1】
真にシームレスなユーザ体験を提供するためにはパートナーシップが肝要であるが、統合に関してそれぞれの必要要件や制限を持つスマートホームプラットフォームの種類が増えており、メーカーは統合における重大な課題に直面している。幅広いスマートホーム機器との統合を意識したスマートホームプラットフォームの新製品カテゴリーやブランドが考慮されなければならないだろう。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「スマートホームのエコシステム:スマートホームを前進させる」は、スマートホームプラットフォームの採用数や消費者の選択、複数製品にわたる利用ケースなどについて記載している。
Partnerships are essential to providing a truly seamless user experience, yet manufacturers are faced with the substantial challenge of integrating with a growing number of smart home platforms, each with its own integration requirements and restrictions. Smart home platforms must consider what new product categories and specific brands to integrate with as the breadth of new smart home devices expands. This research quantifies the adoption of smart home platforms, and consumer preferences for integration and cross-product use cases.
パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、1986年創設の米国の調査会社です。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを行っています。ブロードバンドやホームネットワーキングなどの分野では実績があります。
■ 調査レポート ■
スマートホームのエコシステム:スマートホームを前進させる
Smart Home Ecosystems: Driving the Smart Home Forward
出版社:パークスアソシエイツ社(米国)
出版年月:2019年1月
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/pksme.html
◆米国市場調査会社 パークスアソシエイツ社(Parks Associates)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/index.html
株式会社データリソースは、パークスアソシエイツ社の日本での正規販売代理店として、調査レポートの販売などを行っています。
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2019年1月発行
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真にシームレスなユーザ体験を提供するためにはパートナーシップが肝要であるが、統合に関してそれぞれの必要要件や制限を持つスマートホームプラットフォームの種類が増えており、メーカーは統合における重大な課題に直面している。幅広いスマートホーム機器との統合を意識したスマートホームプラットフォームの新製品カテゴリーやブランドが考慮されなければならないだろう。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「スマートホームのエコシステム:スマートホームを前進させる」は、スマートホームプラットフォームの採用数や消費者の選択、複数製品にわたる利用ケースなどについて記載している。
Partnerships are essential to providing a truly seamless user experience, yet manufacturers are faced with the substantial challenge of integrating with a growing number of smart home platforms, each with its own integration requirements and restrictions. Smart home platforms must consider what new product categories and specific brands to integrate with as the breadth of new smart home devices expands. This research quantifies the adoption of smart home platforms, and consumer preferences for integration and cross-product use cases.
パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、1986年創設の米国の調査会社です。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを行っています。ブロードバンドやホームネットワーキングなどの分野では実績があります。
■ 調査レポート ■
スマートホームのエコシステム:スマートホームを前進させる
Smart Home Ecosystems: Driving the Smart Home Forward
出版社:パークスアソシエイツ社(米国)
出版年月:2019年1月
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/pksme.html
◆米国市場調査会社 パークスアソシエイツ社(Parks Associates)について
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