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Facebook広告制作クラウドソーシング「ReFUEL4」、登録クリエイター数が世界10,000人を突破

アライドアーキテクツ株式会社(本社:東京都渋谷区、代表取締役社長:中村壮秀、証券コード:6081)は、子会社のAllied Asia Pacific Pte,LTD. (本社:シンガポール、代表:瀧口和宏、以下「Allied Asia」)が提供するFacebook広告制作クラウドソーシング「ReFUEL4(リフュールフォー)」(https://refuel4.com/)の登録クリエイター数が11月27日時点で世界10,000人を突破したことをお知らせいたします。

国別ではフィリピン、インドネシア、インド、タイなど東南アジアを中心としたアジア諸国が上位を占めるほか、アメリカ、メキシコ、オランダ、イギリス、ブラジル、スウェーデンなど世界各国のクリエイターが登録しています。

ReFUEL4は、Facebook社の公式APIパートナー(※1)認定のもと、Facebook広告制作に特化したクラウドソーシングサービスとして2014年7月より世界に向けてサービスを開始しました。
Facebookに広告を出稿したい企業と、広告の制作を請け負いたいクリエイターをマッチングし、オンライン上でバナー画像などの広告クリエイティブの発注・納品を可能にするプラットフォームを提供しています。広告の制作数や採用数ではなく実際のCTR(※2)に応じてコストが発生する従量課金制により、企業は広告費の効率化・最適化が可能となり、またクリエイターは効果的な広告を生み出した数に比例して報酬を手に入れることができます。

これまでに中国の大手ゲーム会社や世界展開する大手音楽配信サービスなど、各国の企業がReFUEL4で広告クリエイティブの発注を行い、多数のクリエイターに報酬が支払われています

ReFUEL4ではFacebook広告を通じて、国の規模や物価にかかわらず、企業に確実な広告効果を、そしてクリエイターに正当な報酬が提供される環境の創出を目指しています。
今後もクオリティの高いWebクリエイターの獲得のみならず、動画広告への対応などさらなる機能拡充に努め、サービスの成長を目指してまいります。

※1 Facebook社に認定を受け、Facebookの広告APIへのアクセス権限を取得した企業のこと
※2 Click Through Rateの略。広告がクリックされた割合のこと

■アライドアーキテクツ株式会社 会社概要 
・代表者 : 代表取締役社長 中村 壮秀
・本社所在地 : 東京都渋谷区恵比寿一丁目19-15 ウノサワ東急ビル4階
・URL : http://www.aainc.co.jp/
・設立 : 2005年8月30日

■Allied Asia Pacific Pte,LTD. 会社概要 
・代表者 : Managing Director 瀧口和宏
・本社所在地 : 100 Cecil Street, The Globe Collective Works #10-01 Singapore 069532
・URL : https://refuel4.com/company
・設立 : 2014年3月13日

* FacebookはFacebook, Inc.の登録商標です。
* 本リリースに記載している会社名および商品・サービス名は各社の商標または登録商標です。

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Press Release

November 27, 2014

ReFUEL4, World's First Pay-for-Performance Crowdsource Site,Recruits 10,000 Creators Globally

Launched in July 2014, ReFUEL4 is an official Facebook API Partner, specializing in crowdsourcing creatives for Facebook ads

TOKYO,JAPAN - While still in beta phase, ReFUEL4 has generated excitement worldwide in the digital media industry, with 10,000 creators registered within 5 months, a growth of 30% month-on-month. Creators are distributed globally, originating from countries such Philippines, Indonesia, India, and Thailand, the US, Mexico, Netherlands, England, Brazil, and Sweden.

Using a pay-for-performance model, brands are able to brief the worldwide cohort of creators, who are remunerated when the ads they design meet or exceed established click-through-rates (CTR) on Facebook.

Instead of paying creators per ad, or per acceptance, creators are paid according to the CTR rate in a metered rate structure and clients can measure the efficiency and optimization rate as well as deciding the number of creators ' ads that are accepted.

It is an established fact in digital media that responses to online ads degrade overtime, as consumers get accustomed to the design. Creative refreshes are required every few days to maintain campaign performance. Creative teams within agencies are not able to scale to address the needs of digital marketing. ReFUEL4 was developed to address this business gap.

With a solid base of creators, brands can expect rapid responses to briefs, with ad designs submitted in a matter of hours. Brand managers are able to choose ads from their ReFUEL4 dashboards and immediately utilize them via Facebook's ad serve tool, PowerEditor.

Development upgrades of ReFUEL4 will include video ads, which will be launched in Q2 2015.

■Allied Architects, Inc.(TSE: 6081)
・Representative: President and CEO Masahide Nakamura
・Head Office : Unosawa Tokyu Building 4F 1-19-15 Ebisu, Shibuya-ku, Tokyo 150-0013 Japan
・URL : http://www.aainc.co.jp/english/
・Date of establishment: August 30, 2005
 
■Allied Asia Pacific Pte,LTD. 
・Representative: Managing Director Kazuhiro Takiguchi
・Head Office : 100 Cecil Street, The Globe Collective Works #10-01 Singapore 069532 
・URL : https://refuel4.com/company
・Date of establishment: March 13, 2014
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