【2K/プレスリリース】祝!『NBA 2K18』全世界累計売上1000万本達成!
[18/08/03]
提供元:PRTIMES
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待望の最新作の発売を9月に控えるNBA公認バスケットボール・ビデオゲーム『NBA 2K18』が全世界で販売本数1,000万本を突破!
東京 - 2018年8月3日 -『NBA(R) 2K18』の販売本数が1000万本を突破し、シリーズの新記録を樹立したことを発表いたしました。「NBA 2K」シリーズは1999年に誕生して以来、全世界で累計8,000万本以上を売り上げるなど、過去17年間、最高の評価と販売実績を誇るNBAビデオゲームシミュレーション・シリーズでありつづけています。
「NBA 2K」シリーズの特徴は、実際のNBAと見間違うほどリアルな試合が繰り広げられる、コート上での興奮に満ちたプレイにあります。さらに『NBA 2K18』では、新たに「ネイバーフッド」という新モードを導入。「NBA 2K」の中に構築されたこのオンラインの共有ワールドで、プレイヤーはNBA選手のコート外での生活を体験できるようなりました。
詳細はプレスリリース本文をご確認ください。
報道関係者各位
プレスリリース 2018年8月3日
[画像: https://prtimes.jp/i/34759/5/resize/d34759-5-917191-0.jpg ]
新記録樹立! 『NBA 2K18』がシリーズ販売記録を達成!
待望の最新作の発売を9月に控えるNBA公認バスケットボール・ビデオゲーム『NBA 2K18』
が全世界で販売本数1,000万本を突破!
東京 – 2018年8月3日 – 本日2Kは、『NBA(R) 2K18』の販売本数が1000万本を突破し、シリーズの新記録を樹立したことを発表いたしました。「NBA 2K」シリーズは1999年に誕生して以来、全世界で累計8,000万本以上を売り上げるなど、過去17年間、最高の評価と販売実績を誇るNBAビデオゲームシミュレーション・シリーズでありつづけています。
『NBA 2K18』では、ボストン・セルティックスのポイントガードとして活躍しているカイリー・アービング選手と2016年にNBA殿堂入りを果たしたシャキール・オニール選手をそれぞれスタンダード・エディションとレジェンド・エディションのカバー選手に起用。19年に渡って最高にスリリングなバスケットボール・アクションをお届けしつづけてきた2Kにとって、大きなマイルストーンとなりました。
「『NBA 2K18』は、弊社にとって史上最高の売上を達成したスポーツ・タイトルであり、Visual Conceptsによる不屈の努力と革新の賜物でもあります。毎年シリーズを着実に進化させ、ファンを増やしてきたその実績は、ポップカルチャーの最先端にありつづけ、プレイヤーを夢中にさせるエキサイティグで新しい方法を見つけたいという、スタッフの熱意の表れにほかなりません。」 -テイクツー・インタラクティブCEO/ストラウス・ゼルニック
「NBA 2K」シリーズの特徴は、実際のNBAと見間違うほどリアルな試合が繰り広げられる、コート上での興奮に満ちたプレイにあります。さらに『NBA 2K18』では、新たに「ネイバーフッド」という新モードを導入。「NBA 2K」の中に構築されたこのオンラインの共有ワールドで、プレイヤーはNBA選手のコート外での生活を体験できるようなりました。
「Visual Conceptsのスタッフ全員の並はずれた情熱と野心、そして真摯な取り組みがなかったら、これほど画期的なアイディアは実現できなかったでしょう。スタッフの努力と素晴らしいことを成し遂げようという熱意が世界中のファンに伝わったことを、とても嬉しく思っています。この後には『NBA 2K19』の発売が控えていますが、新たなベンチマークの設定という難題に取り組めることが楽しみでなりません。」 -Visual Concepts社長/グレッグ・トーマス
本作最大の特徴である最新のシミュレーションに加え、「NBA 2K」シリーズはマイケル・B・ジョーダン、スパイク・リー、ジェイ・Z、ファレル・ウィリアムズ、ドレイク、DJキャレド、ジャスティン・ビーバーなど、映画、音楽、ポップカルチャーの分野で最もホットな人物たちとタッグを組み、ポップカルチャーの最先端に位置しつづけてきたことでも知られています。また、Nike、Gatorade、Rulles、Jordan Brand、Reese's Puffs、Under Armour、Foot Locker、New Era、State Farm、Spalding、Tissot、Mountain Dew、Mitchell & Ness、JBL、Adidas、Kiaといったトップブランドとも提携し、実際にゲーム内で使用できる多数のインゲームアイテムも提供してきました。
「NBA 2K」シリーズは122以上の国で販売されている他、2018年にはTake-TwoとNBAでジョイントベンチャーを設立し、シミュレーション・スポーツ・ビデオゲームを中核とした初のプロフェッショナルeスポーツ・リーグ、「NBA 2K League」も立ち上げています。
<『NBA 2K』シリーズとは?>
2Kによる世界で最も売れているNBA公認のバスケットボールゲーム!
徹底的に追及されたリアルなグラフィックスとプレイ感覚で、現役のNBA選手たちも試合のシミュレーションで使うことで話題になるほどの人気作。試合モードの他にも、オリジナルキャラクターがNBAのトッププレイヤーになるまでをストーリーモードで楽しめる「MyCAREERモード」や、他のオンラインプレーヤーと同じ空間でゲームプレイを進めることが可能な「ネイバーフッド」など、友達や世界中のプレイヤーたちと一緒に練習したり、対戦が楽しめるのも大きな魅力となっている人気ゲーム。
最高峰のバスケットボールゲーム体験を、あなたの手で楽しもう!
<最新作『NBA 2K19』 商品情報>
『NBA 2K19』20周年記念エディション
発売:2018年9月7日(金)予定
価格:デジタル版12,450円(税込)、パッケージ版12,800円+税(数量限定)
*XboxOneのみ値段が異なります(デジタル版・12,420円税込)
対応機種:PlayStation(R)4(パッケージ&デジタル版)、Nintendo Switch(デジタル版のみ)
Windows PC(デジタル版のみ)、Xbox One(デジタル版のみ)
『NBA 2K19』 通常版
販売:2018年9月11日(火)予定
価格:デジタル版7,580円(税込)、パッケージ版7,800円+税
*XboxOneのみ値段が異なります(デジタル版・7,560円税込)
対応機種:PlayStation(R)4(パッケージ&デジタル版)、Nintendo Switch(パッケージ&デジタル版)、
Windows PC(デジタル版のみ)、Xbox One (デジタル版のみ)
■『NBA 2K19』公式サイトはこちら http://nba2k.jp/
■『NBA(R) 2K19』公式Twitterはこちら https://twitter.com/2k_japan
■『NBA 2K19』公式Facebookはこちら https://ja-jp.facebook.com/NBA2K/
*2000年から 2018年までの Metacritic.comおよびGamerankings.comの調査にもとづきます。
2KはTake-Two Interactive Software, Inc.(NASDAQ: TTWO)の販売レーベルです。
オンライン機能へのアクセスにはオンラインアカウント(13歳以上)が必要です。詳細についてはhttps://www.take2games.com/legal/jp.htmlとhttps://www.take2games.com/privacy/jp.html
をご覧ください。
About Take-Two Interactive Software
Headquartered in New York City, Take-Two Interactive Software, Inc. is a leading developer, publisher and marketer of interactive entertainment for consumers around the globe. The Company develops and publishes products principally through its wholly-owned labels Rockstar Games and 2K, as well as its new Private Division label. In addition, Take-Two owns Social Point, a leading developer of mobile games. Our products are designed for console systems and personal computers, including smartphones and tablets, and are delivered through physical retail, digital download, online platforms and cloud streaming services. The Company’s common stock is publicly traded on NASDAQ under the symbol TTWO. For more corporate and product information please visit our website at http://www.take2games.com.
About 2K
Founded in 2005, 2K develops and publishes interactive entertainment globally for console systems, handheld gaming systems and personal computers, including smartphones and tablets, which are delivered through physical retail, digital download, online platforms and cloud streaming services. 2K publishes titles in today’s most popular gaming genres, including shooters, action, role-playing, strategy, sports, casual, and family entertainment. The 2K label has some of the most talented development studios in the world today, including Firaxis Games, Visual Concepts, Hangar 13, Cat Daddy Games and 2K China. 2K’s stable of high quality titles includes the critically acclaimed BioShock(R), Borderlands™, Mafia, and XCOM(R) franchises, the beloved Sid Meier’s Civilization series, Evolve™, Battleborn(R), the popular WWE 2K franchise and NBA 2K, the highest rated* annual sports title of this console generation.
*According to 2008 - 2018 Metacritic.com
All trademarks and copyrights contained herein are the property of their respective holders.
Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements
The statements contained herein which are not historical facts are considered forward-looking statements under federal securities laws and may be identified by words such as "anticipates," "believes," "estimates," "expects," "intends," "plans," "potential," "predicts," "projects," "seeks," “should,” "will," or words of similar meaning and include, but are not limited to, statements regarding the outlook for the Company's future business and financial performance. Such forward-looking statements are based on the current beliefs of our management as well as assumptions made by and information currently available to them, which are subject to inherent uncertainties, risks and changes in circumstances that are difficult to predict. Actual outcomes and results may vary materially from these forward-looking statements based on a variety of risks and uncertainties including: our dependence on key management and product development personnel, our dependence on our Grand Theft Auto products and our ability to develop other hit titles, the timely release and significant market acceptance of our games, the ability to maintain acceptable pricing levels on our games, and risks associated with international operations. Other important factors and information are contained in the Company's most recent Annual Report on Form 10-K, including the risks summarized in the section entitled "Risk Factors," the Company’s most recent Quarterly Report on Form 10-Q, and the Company's other periodic filings with the SEC, which can be accessed at www.take2games.com. All forward-looking statements are qualified by these cautionary statements and apply only as of the date they are made. The Company undertakes no obligation to update any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events or otherwise.
【発売元】2K/テイクツー・インタラクティブ・ジャパン
東京 - 2018年8月3日 -『NBA(R) 2K18』の販売本数が1000万本を突破し、シリーズの新記録を樹立したことを発表いたしました。「NBA 2K」シリーズは1999年に誕生して以来、全世界で累計8,000万本以上を売り上げるなど、過去17年間、最高の評価と販売実績を誇るNBAビデオゲームシミュレーション・シリーズでありつづけています。
「NBA 2K」シリーズの特徴は、実際のNBAと見間違うほどリアルな試合が繰り広げられる、コート上での興奮に満ちたプレイにあります。さらに『NBA 2K18』では、新たに「ネイバーフッド」という新モードを導入。「NBA 2K」の中に構築されたこのオンラインの共有ワールドで、プレイヤーはNBA選手のコート外での生活を体験できるようなりました。
詳細はプレスリリース本文をご確認ください。
報道関係者各位
プレスリリース 2018年8月3日
[画像: https://prtimes.jp/i/34759/5/resize/d34759-5-917191-0.jpg ]
新記録樹立! 『NBA 2K18』がシリーズ販売記録を達成!
待望の最新作の発売を9月に控えるNBA公認バスケットボール・ビデオゲーム『NBA 2K18』
が全世界で販売本数1,000万本を突破!
東京 – 2018年8月3日 – 本日2Kは、『NBA(R) 2K18』の販売本数が1000万本を突破し、シリーズの新記録を樹立したことを発表いたしました。「NBA 2K」シリーズは1999年に誕生して以来、全世界で累計8,000万本以上を売り上げるなど、過去17年間、最高の評価と販売実績を誇るNBAビデオゲームシミュレーション・シリーズでありつづけています。
『NBA 2K18』では、ボストン・セルティックスのポイントガードとして活躍しているカイリー・アービング選手と2016年にNBA殿堂入りを果たしたシャキール・オニール選手をそれぞれスタンダード・エディションとレジェンド・エディションのカバー選手に起用。19年に渡って最高にスリリングなバスケットボール・アクションをお届けしつづけてきた2Kにとって、大きなマイルストーンとなりました。
「『NBA 2K18』は、弊社にとって史上最高の売上を達成したスポーツ・タイトルであり、Visual Conceptsによる不屈の努力と革新の賜物でもあります。毎年シリーズを着実に進化させ、ファンを増やしてきたその実績は、ポップカルチャーの最先端にありつづけ、プレイヤーを夢中にさせるエキサイティグで新しい方法を見つけたいという、スタッフの熱意の表れにほかなりません。」 -テイクツー・インタラクティブCEO/ストラウス・ゼルニック
「NBA 2K」シリーズの特徴は、実際のNBAと見間違うほどリアルな試合が繰り広げられる、コート上での興奮に満ちたプレイにあります。さらに『NBA 2K18』では、新たに「ネイバーフッド」という新モードを導入。「NBA 2K」の中に構築されたこのオンラインの共有ワールドで、プレイヤーはNBA選手のコート外での生活を体験できるようなりました。
「Visual Conceptsのスタッフ全員の並はずれた情熱と野心、そして真摯な取り組みがなかったら、これほど画期的なアイディアは実現できなかったでしょう。スタッフの努力と素晴らしいことを成し遂げようという熱意が世界中のファンに伝わったことを、とても嬉しく思っています。この後には『NBA 2K19』の発売が控えていますが、新たなベンチマークの設定という難題に取り組めることが楽しみでなりません。」 -Visual Concepts社長/グレッグ・トーマス
本作最大の特徴である最新のシミュレーションに加え、「NBA 2K」シリーズはマイケル・B・ジョーダン、スパイク・リー、ジェイ・Z、ファレル・ウィリアムズ、ドレイク、DJキャレド、ジャスティン・ビーバーなど、映画、音楽、ポップカルチャーの分野で最もホットな人物たちとタッグを組み、ポップカルチャーの最先端に位置しつづけてきたことでも知られています。また、Nike、Gatorade、Rulles、Jordan Brand、Reese's Puffs、Under Armour、Foot Locker、New Era、State Farm、Spalding、Tissot、Mountain Dew、Mitchell & Ness、JBL、Adidas、Kiaといったトップブランドとも提携し、実際にゲーム内で使用できる多数のインゲームアイテムも提供してきました。
「NBA 2K」シリーズは122以上の国で販売されている他、2018年にはTake-TwoとNBAでジョイントベンチャーを設立し、シミュレーション・スポーツ・ビデオゲームを中核とした初のプロフェッショナルeスポーツ・リーグ、「NBA 2K League」も立ち上げています。
<『NBA 2K』シリーズとは?>
2Kによる世界で最も売れているNBA公認のバスケットボールゲーム!
徹底的に追及されたリアルなグラフィックスとプレイ感覚で、現役のNBA選手たちも試合のシミュレーションで使うことで話題になるほどの人気作。試合モードの他にも、オリジナルキャラクターがNBAのトッププレイヤーになるまでをストーリーモードで楽しめる「MyCAREERモード」や、他のオンラインプレーヤーと同じ空間でゲームプレイを進めることが可能な「ネイバーフッド」など、友達や世界中のプレイヤーたちと一緒に練習したり、対戦が楽しめるのも大きな魅力となっている人気ゲーム。
最高峰のバスケットボールゲーム体験を、あなたの手で楽しもう!
<最新作『NBA 2K19』 商品情報>
『NBA 2K19』20周年記念エディション
発売:2018年9月7日(金)予定
価格:デジタル版12,450円(税込)、パッケージ版12,800円+税(数量限定)
*XboxOneのみ値段が異なります(デジタル版・12,420円税込)
対応機種:PlayStation(R)4(パッケージ&デジタル版)、Nintendo Switch(デジタル版のみ)
Windows PC(デジタル版のみ)、Xbox One(デジタル版のみ)
『NBA 2K19』 通常版
販売:2018年9月11日(火)予定
価格:デジタル版7,580円(税込)、パッケージ版7,800円+税
*XboxOneのみ値段が異なります(デジタル版・7,560円税込)
対応機種:PlayStation(R)4(パッケージ&デジタル版)、Nintendo Switch(パッケージ&デジタル版)、
Windows PC(デジタル版のみ)、Xbox One (デジタル版のみ)
■『NBA 2K19』公式サイトはこちら http://nba2k.jp/
■『NBA(R) 2K19』公式Twitterはこちら https://twitter.com/2k_japan
■『NBA 2K19』公式Facebookはこちら https://ja-jp.facebook.com/NBA2K/
*2000年から 2018年までの Metacritic.comおよびGamerankings.comの調査にもとづきます。
2KはTake-Two Interactive Software, Inc.(NASDAQ: TTWO)の販売レーベルです。
オンライン機能へのアクセスにはオンラインアカウント(13歳以上)が必要です。詳細についてはhttps://www.take2games.com/legal/jp.htmlとhttps://www.take2games.com/privacy/jp.html
をご覧ください。
About Take-Two Interactive Software
Headquartered in New York City, Take-Two Interactive Software, Inc. is a leading developer, publisher and marketer of interactive entertainment for consumers around the globe. The Company develops and publishes products principally through its wholly-owned labels Rockstar Games and 2K, as well as its new Private Division label. In addition, Take-Two owns Social Point, a leading developer of mobile games. Our products are designed for console systems and personal computers, including smartphones and tablets, and are delivered through physical retail, digital download, online platforms and cloud streaming services. The Company’s common stock is publicly traded on NASDAQ under the symbol TTWO. For more corporate and product information please visit our website at http://www.take2games.com.
About 2K
Founded in 2005, 2K develops and publishes interactive entertainment globally for console systems, handheld gaming systems and personal computers, including smartphones and tablets, which are delivered through physical retail, digital download, online platforms and cloud streaming services. 2K publishes titles in today’s most popular gaming genres, including shooters, action, role-playing, strategy, sports, casual, and family entertainment. The 2K label has some of the most talented development studios in the world today, including Firaxis Games, Visual Concepts, Hangar 13, Cat Daddy Games and 2K China. 2K’s stable of high quality titles includes the critically acclaimed BioShock(R), Borderlands™, Mafia, and XCOM(R) franchises, the beloved Sid Meier’s Civilization series, Evolve™, Battleborn(R), the popular WWE 2K franchise and NBA 2K, the highest rated* annual sports title of this console generation.
*According to 2008 - 2018 Metacritic.com
All trademarks and copyrights contained herein are the property of their respective holders.
Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements
The statements contained herein which are not historical facts are considered forward-looking statements under federal securities laws and may be identified by words such as "anticipates," "believes," "estimates," "expects," "intends," "plans," "potential," "predicts," "projects," "seeks," “should,” "will," or words of similar meaning and include, but are not limited to, statements regarding the outlook for the Company's future business and financial performance. Such forward-looking statements are based on the current beliefs of our management as well as assumptions made by and information currently available to them, which are subject to inherent uncertainties, risks and changes in circumstances that are difficult to predict. Actual outcomes and results may vary materially from these forward-looking statements based on a variety of risks and uncertainties including: our dependence on key management and product development personnel, our dependence on our Grand Theft Auto products and our ability to develop other hit titles, the timely release and significant market acceptance of our games, the ability to maintain acceptable pricing levels on our games, and risks associated with international operations. Other important factors and information are contained in the Company's most recent Annual Report on Form 10-K, including the risks summarized in the section entitled "Risk Factors," the Company’s most recent Quarterly Report on Form 10-Q, and the Company's other periodic filings with the SEC, which can be accessed at www.take2games.com. All forward-looking statements are qualified by these cautionary statements and apply only as of the date they are made. The Company undertakes no obligation to update any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events or otherwise.
【発売元】2K/テイクツー・インタラクティブ・ジャパン