ヘイズ、人材戦略における企業理念の重要性についてのコメントを発表
[14/04/01]
提供元:PRTIMES
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【東京2014年4月1日】人材紹介会社のヘイズ・スペシャリスト・リクルートメント・ジャパン株式会社(本社:東京都港区、リージョナル・ディレクター、ジョナサン・サンプソン、以下ヘイズ・ジャパン)は、企業が適切な人材の採用と定着を目指すのであれば、まず経営陣が会社としての価値観を具体的な形で示し、自らの言動でそれを実践していかなければならないとするコメントを発表しました。
ヘイズ・ジャパンのリージョナル・ディレクター、ジョナサン・サンプソンは次のように述べています。
「転職を決断するにあたってほとんどの人は、自分の仕事への取り組み方や信念が確実に評価される環境かどうかということに非常に大きな比重を置きます。与えられた役割で力を発揮し、長期にわたって会社でうまくやっていけるかどうかは全て、こうした形には表れない「相性」のようなものにかかっているのです。
求職者にとって、会社の本質的な価値観が持つ重要性が増しています。成功することと同様に、どのように成功を遂げるかということが重要になっているのです。
このため、企業は企業理念を明確に打ち出すことが非常に重要です。企業理念は入社希望者に対し、その会社が実際にどのような組織であるかを伝えると同時に、現在の従業員にとっては常に指針として、そうした企業文化の中で最終的な目標をどのように達成するのかを示してくれます。
しかし、企業理念(バリュー・ステートメント)を掲げるだけでは十分とは言えません。そうした価値観が目に見える行動の形を伴っていなければ、かえって逆効果になり、会社やブランドに傷をつけることにもなりかねません」。
この問題について、ヘイズは年2回刊行の世界の人事・採用に関する専門誌ヘイズ・ジャーナル の最新号の中で詳細な検討を加えています。
ヘイズの見るところ、ほとんどの組織が経営理念や企業理念を定めています。ロビーの壁に掲げられているか、家族企業のように会社の奥深くにしまいこまれていたりするかの違いはあっても、そこに書かれた一連の価値観が従業員や組織、企業活動の指針となっています。
あらゆるレベルの従業員は、こうした価値観を口にするだけでなく、具体的な形にしていかなければなりません。ここ数年、世界の市場では企業理念と実際の行動とが矛盾するケースが数多く浮かび上がってきました。一般の消費者や就職希望者は市場への取り組み姿勢や社会的責任、企業倫理と言った企業のあらゆる側面にかつてないほど厳しい目を向けるようになっています。
「最近に限ってみても、こうした例は枚挙に暇がありません。銀行や金融サービス業界も細部に至るまでチェックされるようになり、企業理念と実際の行動とのズレが生じているケースがいくつか国際的に取り上げられています。業界ではあらゆる点が検証され、国際的な舞台で企業理念と実際の行動とのずれが報道される例もいくつかあります。
企業理念が空虚な言葉に終わっているケースは、金融業界に限らず、他の業界でも見られます。健康食品、スポーツ、メディア、エネルギー業界など、いずれも理念の実践が伴わなかった結果として生じた重大な問題に直面しています。
企業にとって何より重要なことは、組織のあらゆるレベルのあらゆる行動において常に企業理念の実践を心がけることです」とサンプソンは述べています。
企業へのアドバイス
真実、自分たちの企業理念に基づくこと
企業理念を明文化し、組織全体に浸透させること
言葉よりもまず、行動で実践すること
従業員に企業理念を示すだけでなく、意思決定の際の指針として確実に活かされるようにすること
採用活動からオリエンテーション、入社まで、入社予定者に接するあらゆる場面を捉え、一貫して企業としての価値観を明確に打ち出すこと
企業理念が従業員にしっかりと受け入れられなければやる気が損なわれるだけでなく、目標に対する不信感を生み、組織にとって実際的なダメージとなることを肝に銘じておくこと
転職希望者へのアドバイス
企業理念が明確に示され、その価値観に賛同できる組織を探すこと
その価値観の下に形成された職場環境で、間違いなく満足して働けると確信できること
その上で、そうした価値観が会社のリーダーによって明確に語られ、実践され、ビジネスに十分生かされていること
ソーシャルメディアなどインターネットで情報を検索し、その会社の従業員や顧客のコメント等から企業理念がきちんと会社に息づいているかどうかを確認すること
最後に、ヘイズはこうした企業の価値観が優秀な人材を引き寄せるためだけでなく、より大きな価値を生み出す力になることも指摘しています。
「会社のリーダーが率先して企業理念をしっかりと打ち出すことが、生産的でやりがいのある職場環境を作り出すことにつながります。それが、才能ある個人を1つの共通の目的の下で結束させ、倫理に反する行為を生むリスクを低減し、より質の高い成果を生み出すことで顧客に対する強力なブランドを築き上げることができます。これこそが企業理念の持つ究極の付加価値だと言えます」。
ヘイズ・ジャーナル最新号は、www.hays-journal.com にてご覧いただけます。
ヘイズ・グループは、専門性の高いプロフェッショナルを対象に人材紹介サービスを提供しているリクルートメントのグローバル・エキスパートです。
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Tuesday 1st April, 2014
Walk the talk: Why company values matter
Top executives need to embody their values and ‘walk the talk’ if they are to attract and retain suitable talent, warns recruiting experts Hays in Japan.
“When deciding on the next career move, most people place a huge emphasis on ensuring the environment is one that compliments their personal approach and beliefs. This somewhat intangible ‘fit’ makes all the difference in the success of that person in that role and their long term engagement in that company,” says Jonathan Sampson, Regional Director of Hays in Japan.
“The real values of a business are becoming increasingly more important to job seekers. How they achieve their success is just as important as the success itself.
“For that reason, it is essential that businesses promote clear values. These communicate to potential employees who the organisation really is and serve as a constant guidance to current employees about how to achieve their ultimate goals within that culture.
“However ‘value statements’ are not enough. If values are not underpinned by tangible actions then they can have the opposite effect and be detrimental to a business and its brand” he said.
The issue is explored in the latest Hays Journal, the recruiter’s bi-annual magazine on the world of HR and recruitment.
According to Hays, whether they are painted on the wall in the corporate lobby or lying deep within a family business, most organisations have a set of values. They serve as guidance for every person, operation and activity within a business.
“Employees at all levels need to embody their values and not simply talk about them,” says Jonathan. “The past few years in the global markets have given rise to many inconsistencies in values and actions by companies. Consumers and potential employees are more discerning than ever about all aspects of a business including their approach to market, social responsibility and ethics.
“There are many examples of this in recent times. The banking and financial services sector industries have been reviewed in detail and the gap between business values and actual behaviour in some instances has been broadcast on a global stage.
“The consequences of empty words has been evident in other areas too, not just finance - the health, food, sports, media and energy sectors have all faced examples of significant issued created through people not ‘walking the talk’.
“It’s critical that all levels of the organisation live and breathe their values in every action.”
Advice to employers:
Base your values on truth;
Clearly articulate and bring your values into the whole organisation;
Actions speak louder than words - ‘walk the talk’;
Make sure your employees can not only identify your organisation’s values but use them to guide their decision-making;
Make sure all touch points with potential candidates - from the recruitment process to orientation and induction - consistently promote your values;
Remember, if your employees aren’t buying in, you are not just losing the productivity of an engaged workforce, you’re actively damaging the organisation by generating cynicism around its purpose.
Advice to job seekers:
Look for an organisation whose values you agree and identify with;
Make sure you will be happy working in a business environment with the stated values;
Then make sure those values are articulated, demonstrated by leaders and understood by the business;
Research online, including social media, for employee and customer feedback- do comments suggest the business lives its values?
Finally, Hays note that values can do far more than just attract talent. “Well-led and well-promoted values will create a productive and rewarding environment,” says Jonathan. “This will bind talented individuals to a single purpose, lowering the risks of unethical behaviour and producing higher-quality outputs that yield a stronger customer brand. It is the ultimate value-add.”
To access the Hays Journal please visit: www.hays-journal.com
Hays, the world’s leading recruiting experts in qualified, professional and skilled people.
- Ends -
For further information please contact Yayoi Torami, Marketing Manager of Hays in Japan on +81 (0) 3 3560 2813 or yayoi.torami@hays.co.jp
About Hays
Hays is the leading global specialist recruiting group. It is the expert at recruiting qualified, professional and skilled people worldwide.
Hays Specialist Recruitment Japan KK ("Hays") is the largest foreign recruitment company in Japan and operates across the private sector, dealing in permanent positions, contract roles and temporary assignments. Hays has been in Japan for more than a decade, and boasts a track record of success and growth.
Hays is the only foreign recruitment company in Japan to operate specialist business units composed of professionals with experience and expertise in the sectors they cover. Hays Japan’s thirteen specialisms span Accountancy & Finance, Banking, Finance Technology, Human Resources, Information Technology, Insurance, Legal, Life Sciences, Office Professionals, Property, Sales & Marketing, Supply Chain and Hays Talent Solutions.
Hays is also the only foreign recruitment company in Japan to operate three local offices, serving the Kanto region from 2 offices in Tokyo and Kansai from central Osaka.
Hays Japan is the local representative office for Hays plc, which is a global company. As at 31 December 2013 we employed 7,979 staff operating from 240 offices in 33 countries across 20 specialisms.
Hays operates in the following countries: Australia, Austria, Belgium, Brazil, Canada, Colombia, Chile, China, the Czech Republic, Denmark, France, Germany, Hong Kong, Hungary, India, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Malaysia, Mexico, the Netherlands, New Zealand, Poland, Portugal, Russia, Singapore, Spain, Sweden, Switzerland, UAE, the UK and the USA.
ヘイズ・ジャパンのリージョナル・ディレクター、ジョナサン・サンプソンは次のように述べています。
「転職を決断するにあたってほとんどの人は、自分の仕事への取り組み方や信念が確実に評価される環境かどうかということに非常に大きな比重を置きます。与えられた役割で力を発揮し、長期にわたって会社でうまくやっていけるかどうかは全て、こうした形には表れない「相性」のようなものにかかっているのです。
求職者にとって、会社の本質的な価値観が持つ重要性が増しています。成功することと同様に、どのように成功を遂げるかということが重要になっているのです。
このため、企業は企業理念を明確に打ち出すことが非常に重要です。企業理念は入社希望者に対し、その会社が実際にどのような組織であるかを伝えると同時に、現在の従業員にとっては常に指針として、そうした企業文化の中で最終的な目標をどのように達成するのかを示してくれます。
しかし、企業理念(バリュー・ステートメント)を掲げるだけでは十分とは言えません。そうした価値観が目に見える行動の形を伴っていなければ、かえって逆効果になり、会社やブランドに傷をつけることにもなりかねません」。
この問題について、ヘイズは年2回刊行の世界の人事・採用に関する専門誌ヘイズ・ジャーナル の最新号の中で詳細な検討を加えています。
ヘイズの見るところ、ほとんどの組織が経営理念や企業理念を定めています。ロビーの壁に掲げられているか、家族企業のように会社の奥深くにしまいこまれていたりするかの違いはあっても、そこに書かれた一連の価値観が従業員や組織、企業活動の指針となっています。
あらゆるレベルの従業員は、こうした価値観を口にするだけでなく、具体的な形にしていかなければなりません。ここ数年、世界の市場では企業理念と実際の行動とが矛盾するケースが数多く浮かび上がってきました。一般の消費者や就職希望者は市場への取り組み姿勢や社会的責任、企業倫理と言った企業のあらゆる側面にかつてないほど厳しい目を向けるようになっています。
「最近に限ってみても、こうした例は枚挙に暇がありません。銀行や金融サービス業界も細部に至るまでチェックされるようになり、企業理念と実際の行動とのズレが生じているケースがいくつか国際的に取り上げられています。業界ではあらゆる点が検証され、国際的な舞台で企業理念と実際の行動とのずれが報道される例もいくつかあります。
企業理念が空虚な言葉に終わっているケースは、金融業界に限らず、他の業界でも見られます。健康食品、スポーツ、メディア、エネルギー業界など、いずれも理念の実践が伴わなかった結果として生じた重大な問題に直面しています。
企業にとって何より重要なことは、組織のあらゆるレベルのあらゆる行動において常に企業理念の実践を心がけることです」とサンプソンは述べています。
企業へのアドバイス
真実、自分たちの企業理念に基づくこと
企業理念を明文化し、組織全体に浸透させること
言葉よりもまず、行動で実践すること
従業員に企業理念を示すだけでなく、意思決定の際の指針として確実に活かされるようにすること
採用活動からオリエンテーション、入社まで、入社予定者に接するあらゆる場面を捉え、一貫して企業としての価値観を明確に打ち出すこと
企業理念が従業員にしっかりと受け入れられなければやる気が損なわれるだけでなく、目標に対する不信感を生み、組織にとって実際的なダメージとなることを肝に銘じておくこと
転職希望者へのアドバイス
企業理念が明確に示され、その価値観に賛同できる組織を探すこと
その価値観の下に形成された職場環境で、間違いなく満足して働けると確信できること
その上で、そうした価値観が会社のリーダーによって明確に語られ、実践され、ビジネスに十分生かされていること
ソーシャルメディアなどインターネットで情報を検索し、その会社の従業員や顧客のコメント等から企業理念がきちんと会社に息づいているかどうかを確認すること
最後に、ヘイズはこうした企業の価値観が優秀な人材を引き寄せるためだけでなく、より大きな価値を生み出す力になることも指摘しています。
「会社のリーダーが率先して企業理念をしっかりと打ち出すことが、生産的でやりがいのある職場環境を作り出すことにつながります。それが、才能ある個人を1つの共通の目的の下で結束させ、倫理に反する行為を生むリスクを低減し、より質の高い成果を生み出すことで顧客に対する強力なブランドを築き上げることができます。これこそが企業理念の持つ究極の付加価値だと言えます」。
ヘイズ・ジャーナル最新号は、www.hays-journal.com にてご覧いただけます。
ヘイズ・グループは、専門性の高いプロフェッショナルを対象に人材紹介サービスを提供しているリクルートメントのグローバル・エキスパートです。
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Walk the talk: Why company values matter
Top executives need to embody their values and ‘walk the talk’ if they are to attract and retain suitable talent, warns recruiting experts Hays in Japan.
“When deciding on the next career move, most people place a huge emphasis on ensuring the environment is one that compliments their personal approach and beliefs. This somewhat intangible ‘fit’ makes all the difference in the success of that person in that role and their long term engagement in that company,” says Jonathan Sampson, Regional Director of Hays in Japan.
“The real values of a business are becoming increasingly more important to job seekers. How they achieve their success is just as important as the success itself.
“For that reason, it is essential that businesses promote clear values. These communicate to potential employees who the organisation really is and serve as a constant guidance to current employees about how to achieve their ultimate goals within that culture.
“However ‘value statements’ are not enough. If values are not underpinned by tangible actions then they can have the opposite effect and be detrimental to a business and its brand” he said.
The issue is explored in the latest Hays Journal, the recruiter’s bi-annual magazine on the world of HR and recruitment.
According to Hays, whether they are painted on the wall in the corporate lobby or lying deep within a family business, most organisations have a set of values. They serve as guidance for every person, operation and activity within a business.
“Employees at all levels need to embody their values and not simply talk about them,” says Jonathan. “The past few years in the global markets have given rise to many inconsistencies in values and actions by companies. Consumers and potential employees are more discerning than ever about all aspects of a business including their approach to market, social responsibility and ethics.
“There are many examples of this in recent times. The banking and financial services sector industries have been reviewed in detail and the gap between business values and actual behaviour in some instances has been broadcast on a global stage.
“The consequences of empty words has been evident in other areas too, not just finance - the health, food, sports, media and energy sectors have all faced examples of significant issued created through people not ‘walking the talk’.
“It’s critical that all levels of the organisation live and breathe their values in every action.”
Advice to employers:
Base your values on truth;
Clearly articulate and bring your values into the whole organisation;
Actions speak louder than words - ‘walk the talk’;
Make sure your employees can not only identify your organisation’s values but use them to guide their decision-making;
Make sure all touch points with potential candidates - from the recruitment process to orientation and induction - consistently promote your values;
Remember, if your employees aren’t buying in, you are not just losing the productivity of an engaged workforce, you’re actively damaging the organisation by generating cynicism around its purpose.
Advice to job seekers:
Look for an organisation whose values you agree and identify with;
Make sure you will be happy working in a business environment with the stated values;
Then make sure those values are articulated, demonstrated by leaders and understood by the business;
Research online, including social media, for employee and customer feedback- do comments suggest the business lives its values?
Finally, Hays note that values can do far more than just attract talent. “Well-led and well-promoted values will create a productive and rewarding environment,” says Jonathan. “This will bind talented individuals to a single purpose, lowering the risks of unethical behaviour and producing higher-quality outputs that yield a stronger customer brand. It is the ultimate value-add.”
To access the Hays Journal please visit: www.hays-journal.com
Hays, the world’s leading recruiting experts in qualified, professional and skilled people.
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For further information please contact Yayoi Torami, Marketing Manager of Hays in Japan on +81 (0) 3 3560 2813 or yayoi.torami@hays.co.jp
About Hays
Hays is the leading global specialist recruiting group. It is the expert at recruiting qualified, professional and skilled people worldwide.
Hays Specialist Recruitment Japan KK ("Hays") is the largest foreign recruitment company in Japan and operates across the private sector, dealing in permanent positions, contract roles and temporary assignments. Hays has been in Japan for more than a decade, and boasts a track record of success and growth.
Hays is the only foreign recruitment company in Japan to operate specialist business units composed of professionals with experience and expertise in the sectors they cover. Hays Japan’s thirteen specialisms span Accountancy & Finance, Banking, Finance Technology, Human Resources, Information Technology, Insurance, Legal, Life Sciences, Office Professionals, Property, Sales & Marketing, Supply Chain and Hays Talent Solutions.
Hays is also the only foreign recruitment company in Japan to operate three local offices, serving the Kanto region from 2 offices in Tokyo and Kansai from central Osaka.
Hays Japan is the local representative office for Hays plc, which is a global company. As at 31 December 2013 we employed 7,979 staff operating from 240 offices in 33 countries across 20 specialisms.
Hays operates in the following countries: Australia, Austria, Belgium, Brazil, Canada, Colombia, Chile, China, the Czech Republic, Denmark, France, Germany, Hong Kong, Hungary, India, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Malaysia, Mexico, the Netherlands, New Zealand, Poland, Portugal, Russia, Singapore, Spain, Sweden, Switzerland, UAE, the UK and the USA.