【イダテ社調査報告】通信事業者の動画戦略
[16/01/13]
提供元:DreamNews
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【調査レポートのサマリー】
2015年12月31日発行
フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「通信事業者の動画戦略:既存の通信事業者の垂直統合に向かうか?」は、主要な既存の通信事業者のテレビと動画戦略を分析しています。動画ビジネスのポジショニング全般、各企業の変遷、マルチスクリーンやTV Everywhere、OTT動画などのネットワーク接続テレビ環境における事業活動について述べ、通信会社のCDN(コンテンツ配信ネットワーク)やハイブリッドテレビソリューション、管理配信、OTT配信などのオペレータの選択した配信の選択肢についても記載しています。
Towards vertical integration for incumbent telcos?
This report analyses the TV and video strategies of leading incumbent telecom operators.
Three segments are addressed, starting from the overall video business positioning and its evolution over time for each player, a presentation of actions taken in the connected TV environment in its broad sense (multiscreen, 'TV Everywhere' and OTT video moves), and finally the delivery options selected by operators are presented (telco CDN, hybrid TV solutions, managed and OTT delivery options).
We finally stand in a two-sided market where operators can, on the one hand, provide premium TV exclusivity to address high-income households to promote upselling and cross-selling options and, on the other hand, propose deepening segmentation of video services, with more personalisation, to address lower-income households and the 'new generation'.
フランスのイダテ社(IDATE)は、豊富なデータベースを基に通信、インターネット、E-コマース等のレポートを出版している欧州の調査会社です。委託調査、コンサルティング、コンファレンス等も行っています。キャリア、ケーブル、モバイル、衛星、通信機器/サービス、テレビ/映画/ビデオゲームについての調査レポートを継続的に出版し、英語やフランス語で提供しています。
■ 調査レポート ■
通信事業者の動画戦略:既存の通信事業者の垂直統合に向かうか?
Telco video strategies
Towards vertical integration for incumbent telcos?
出版社:イダテ社(フランス)
出版年月:2015年12月31日
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/idatem15145in1.html
◆フランスの市場調査会社 イダテ社(IDATE)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/index.html
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2015年12月31日発行
フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「通信事業者の動画戦略:既存の通信事業者の垂直統合に向かうか?」は、主要な既存の通信事業者のテレビと動画戦略を分析しています。動画ビジネスのポジショニング全般、各企業の変遷、マルチスクリーンやTV Everywhere、OTT動画などのネットワーク接続テレビ環境における事業活動について述べ、通信会社のCDN(コンテンツ配信ネットワーク)やハイブリッドテレビソリューション、管理配信、OTT配信などのオペレータの選択した配信の選択肢についても記載しています。
Towards vertical integration for incumbent telcos?
This report analyses the TV and video strategies of leading incumbent telecom operators.
Three segments are addressed, starting from the overall video business positioning and its evolution over time for each player, a presentation of actions taken in the connected TV environment in its broad sense (multiscreen, 'TV Everywhere' and OTT video moves), and finally the delivery options selected by operators are presented (telco CDN, hybrid TV solutions, managed and OTT delivery options).
We finally stand in a two-sided market where operators can, on the one hand, provide premium TV exclusivity to address high-income households to promote upselling and cross-selling options and, on the other hand, propose deepening segmentation of video services, with more personalisation, to address lower-income households and the 'new generation'.
フランスのイダテ社(IDATE)は、豊富なデータベースを基に通信、インターネット、E-コマース等のレポートを出版している欧州の調査会社です。委託調査、コンサルティング、コンファレンス等も行っています。キャリア、ケーブル、モバイル、衛星、通信機器/サービス、テレビ/映画/ビデオゲームについての調査レポートを継続的に出版し、英語やフランス語で提供しています。
■ 調査レポート ■
通信事業者の動画戦略:既存の通信事業者の垂直統合に向かうか?
Telco video strategies
Towards vertical integration for incumbent telcos?
出版社:イダテ社(フランス)
出版年月:2015年12月31日
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/idatem15145in1.html
◆フランスの市場調査会社 イダテ社(IDATE)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/index.html
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