【ABIリサーチ調査報告】拡張現実と複合現実
[19/04/10]
提供元:DreamNews
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【調査レポートのサマリー】
2019年4月発行
【画像 https://www.dreamnews.jp/?action_Image=1&p=0000192560&id=bodyimage1】
過去1年間、拡張現実市場全体にわたって、既存製品の発表や改善が迅速化してきた。主なハードウェアに関する発表は、5G、人工知能、小売業、玩具、ゲームなどの新しいベンチャーの参加である。消費者と企業の両方のエコシステムが進化している。企業は、RealWearやマイクロソフトなどの企業向けハードウェア企業は遠隔での専門知識やトレーニングなどの収益性の高い利用ケースによって、企業活動に潜在的な価値を切り開こうとしている。このような企業の取り組みには機器の管理やデータ収集を支援するバックエンドが必要となり、AugmateやVirtualiticsなどの企業が登場する。
NorthやnRealなどのハードウェア新規参入企業は、理想的なスマートメガネフォームファクタを追求している。これらは消費者向けというわけではないが、期待に応えるものとなるだろう。Magic Leapは通信会社との提携に活路を見出そうとしており、Miraはヘッドマウント式の携帯電話の筐体を使用したモバイルAR的なアプローチを採用し、Niantic(ポケモンGoの開発者)はIPを5G対応位置情報ベースのビジネスチャンスに拡張しようとしている。
The past 12 months have brought about a quickening of announcements and improvements on existing products across the entire augmented reality market. This rate of change makes it difficult to parse through the truly impactful and innovative activity, which this report aims to address. Major hardware announcements have been joined by exciting new ventures in 5G, AI, retail, toys, gaming, and more.
Both consumer and enterprise ecosystems are seeing progression. Enterprise focused hardware players, such as RealWear and Microsoft, continue to carve out their potential value for corporate endeavors through high ROI use cases like remote expertise and training. These enterprise endeavors need backends to help manage devices and utilize collected data, which is where companies like Augmate and Virtualitics come in.
New hardware entrants like North and nReal are chasing the ideal smart glasses form factor, which may not be specifically targeted at consumers but do meet form factor expectations for the space. Others sit somewhere in between: Magic Leap is searching for their next headline with telco partnerships, Mira is taking a mobile VR like approach to AR with a head mounted phone housing, and Niantic (Pokemon Go developers) are expanding their IP into 5G-enabled location based opportunities. Improvements in AR hardware components and manufacturing processes are very welcome, with DeepOptics and DigiLens both active here.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【PT:最新技術の革新者レポート】拡張現実と複合現実
Hot Tech Innovators: Augmented and Mixed Reality
Hot Tech Innovators Report
出版社: ABIリサーチ(米国)
出版年月:2019年4月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abipt1780.html
【サービス区分】拡張現実と複合現実
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1241
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過去1年間、拡張現実市場全体にわたって、既存製品の発表や改善が迅速化してきた。主なハードウェアに関する発表は、5G、人工知能、小売業、玩具、ゲームなどの新しいベンチャーの参加である。消費者と企業の両方のエコシステムが進化している。企業は、RealWearやマイクロソフトなどの企業向けハードウェア企業は遠隔での専門知識やトレーニングなどの収益性の高い利用ケースによって、企業活動に潜在的な価値を切り開こうとしている。このような企業の取り組みには機器の管理やデータ収集を支援するバックエンドが必要となり、AugmateやVirtualiticsなどの企業が登場する。
NorthやnRealなどのハードウェア新規参入企業は、理想的なスマートメガネフォームファクタを追求している。これらは消費者向けというわけではないが、期待に応えるものとなるだろう。Magic Leapは通信会社との提携に活路を見出そうとしており、Miraはヘッドマウント式の携帯電話の筐体を使用したモバイルAR的なアプローチを採用し、Niantic(ポケモンGoの開発者)はIPを5G対応位置情報ベースのビジネスチャンスに拡張しようとしている。
The past 12 months have brought about a quickening of announcements and improvements on existing products across the entire augmented reality market. This rate of change makes it difficult to parse through the truly impactful and innovative activity, which this report aims to address. Major hardware announcements have been joined by exciting new ventures in 5G, AI, retail, toys, gaming, and more.
Both consumer and enterprise ecosystems are seeing progression. Enterprise focused hardware players, such as RealWear and Microsoft, continue to carve out their potential value for corporate endeavors through high ROI use cases like remote expertise and training. These enterprise endeavors need backends to help manage devices and utilize collected data, which is where companies like Augmate and Virtualitics come in.
New hardware entrants like North and nReal are chasing the ideal smart glasses form factor, which may not be specifically targeted at consumers but do meet form factor expectations for the space. Others sit somewhere in between: Magic Leap is searching for their next headline with telco partnerships, Mira is taking a mobile VR like approach to AR with a head mounted phone housing, and Niantic (Pokemon Go developers) are expanding their IP into 5G-enabled location based opportunities. Improvements in AR hardware components and manufacturing processes are very welcome, with DeepOptics and DigiLens both active here.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【PT:最新技術の革新者レポート】拡張現実と複合現実
Hot Tech Innovators: Augmented and Mixed Reality
Hot Tech Innovators Report
出版社: ABIリサーチ(米国)
出版年月:2019年4月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abipt1780.html
【サービス区分】拡張現実と複合現実
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1241
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