【ABIリサーチ調査報告】サービス業と公益事業者の商用テレマティックス
[14/02/25]
提供元:DreamNews
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【調査レポート概要】
2014年2月発行
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】サービス業と公益事業者の商用テレマティックス − Commercial Telematics in Service and Utilities Fleets:Application Analysis」は、サービス業の商用テレマティックスについて調査しています。
ますます激しさを増す競争市場において、サービス企業は、高騰する燃料価格と、規制や顧客の法令遵守の要求の両面からのコスト高によって、いっそう激しくなる利益の圧迫と格闘している。同時に、消費者の最大の不満は、サービスマンが時間通りに来ないあるいはまったく来ない、次に適切な部品がなかったためなどの理由で二度もそれ以上も訪問しなければ用をなさないためにコストが高騰するなどである。その結果、顧客サービスは、企業の差別化にとって重要な戦略的緊急課題となっている。常に厳格なサービス品質保証契約(SLA)に従うという課題に直面し、なおかつ自由にできるリソースは限られているため、これらのサービス企業はより洗練されたフリートや、外交員管理のソリューションを採用しなければならないだろう。
この調査レポートは、サービス企業の課題に注目し、最先端のソフトウェアベースのテレマティックスソリューションの幅広い採用によって、いかにして課題を克服していくかについて論議している。また、主要なテレマティックスサービスプロバイダについてサービス分野毎に概説し、サービス分野のテレマティックスの採用の成長を世界と地域毎に予測している。
In an increasingly competitive marketplace, service companies are combating rising fuel prices and the high costs of both regulatory and customer compliance demands, which are eroding already-thin profit margins.
At the same time, their customers are becoming more demanding, with the failure of service personnel to arrive on time (or not at all) as the biggest complaint, and the need for second and subsequent visits (due to the lack of correct parts, etc.) as a significant factor increasing their costs. As a result, customer service has become an important strategic imperative for service businesses trying to differentiate themselves. Faced with the challenge of complying with evermore stringent Service Level Agreements (SLAs), coupled with limited resources at their disposal, these service companies are looking at deploying more sophisticated fleet and mobile workforce management solutions.
This report looks at the challenges facing service companies and discusses how these challenges can be met by deploying a range of increasingly sophisticated software-based telematics solutions.
The report also provides profiles of key telematics service providers focused on the service sector and global and regional forecasts of the growth of telematics adoption in the services sector.
ABIリサーチは米国ニューヨークに本社をおき、通信関連分野について幅広い視点で調査レポートを出版しています。 移動体・無線通信技術、広帯域通信、位置情報サービスに関して、産業・技術動向、半導体の動向、将来予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が得意の分野に特化する中で、総合的な調査活動を行う同社は貴重な存在です。調査レポートは、多くのタイトルをアップデートしています。
また年間を通して提供される複数のレポートやデータによって、対象分野の最新動向を詳細に分析出来る年間プログラム、「リサーチサービス」は、70以上の調査対象分野で提供しています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:アプリケーション】サービス業と公益事業者の商用テレマティックス
Commercial Telematics in Service and Utilities Fleets: Application Analysis
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2014年2月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian1546.html
■ 【年間プログラム】商用テレマティックスのリサーチサービス
Commercial Vehicle Telematics Research Service
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirscovt.html
■ 米国市場調査会社 ABIリサーチ(ABI Research)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html
株式会社データリソースはABIリサーチの日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
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107-0052 東京都港区赤坂1-14-5 アークヒルズエグゼクティブタワー N313
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2014年2月発行
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】サービス業と公益事業者の商用テレマティックス − Commercial Telematics in Service and Utilities Fleets:Application Analysis」は、サービス業の商用テレマティックスについて調査しています。
ますます激しさを増す競争市場において、サービス企業は、高騰する燃料価格と、規制や顧客の法令遵守の要求の両面からのコスト高によって、いっそう激しくなる利益の圧迫と格闘している。同時に、消費者の最大の不満は、サービスマンが時間通りに来ないあるいはまったく来ない、次に適切な部品がなかったためなどの理由で二度もそれ以上も訪問しなければ用をなさないためにコストが高騰するなどである。その結果、顧客サービスは、企業の差別化にとって重要な戦略的緊急課題となっている。常に厳格なサービス品質保証契約(SLA)に従うという課題に直面し、なおかつ自由にできるリソースは限られているため、これらのサービス企業はより洗練されたフリートや、外交員管理のソリューションを採用しなければならないだろう。
この調査レポートは、サービス企業の課題に注目し、最先端のソフトウェアベースのテレマティックスソリューションの幅広い採用によって、いかにして課題を克服していくかについて論議している。また、主要なテレマティックスサービスプロバイダについてサービス分野毎に概説し、サービス分野のテレマティックスの採用の成長を世界と地域毎に予測している。
In an increasingly competitive marketplace, service companies are combating rising fuel prices and the high costs of both regulatory and customer compliance demands, which are eroding already-thin profit margins.
At the same time, their customers are becoming more demanding, with the failure of service personnel to arrive on time (or not at all) as the biggest complaint, and the need for second and subsequent visits (due to the lack of correct parts, etc.) as a significant factor increasing their costs. As a result, customer service has become an important strategic imperative for service businesses trying to differentiate themselves. Faced with the challenge of complying with evermore stringent Service Level Agreements (SLAs), coupled with limited resources at their disposal, these service companies are looking at deploying more sophisticated fleet and mobile workforce management solutions.
This report looks at the challenges facing service companies and discusses how these challenges can be met by deploying a range of increasingly sophisticated software-based telematics solutions.
The report also provides profiles of key telematics service providers focused on the service sector and global and regional forecasts of the growth of telematics adoption in the services sector.
ABIリサーチは米国ニューヨークに本社をおき、通信関連分野について幅広い視点で調査レポートを出版しています。 移動体・無線通信技術、広帯域通信、位置情報サービスに関して、産業・技術動向、半導体の動向、将来予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が得意の分野に特化する中で、総合的な調査活動を行う同社は貴重な存在です。調査レポートは、多くのタイトルをアップデートしています。
また年間を通して提供される複数のレポートやデータによって、対象分野の最新動向を詳細に分析出来る年間プログラム、「リサーチサービス」は、70以上の調査対象分野で提供しています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:アプリケーション】サービス業と公益事業者の商用テレマティックス
Commercial Telematics in Service and Utilities Fleets: Application Analysis
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2014年2月
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■ 【年間プログラム】商用テレマティックスのリサーチサービス
Commercial Vehicle Telematics Research Service
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirscovt.html
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