【ABIリサーチ調査報告】消費者、生産消費者、プロフェッショナル用の360度カメラ
[16/08/31]
提供元:DreamNews
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【調査レポートのサマリー】
2016年8月発行
360度動画は、現在急速に成長しているが初期段階にあるバーチャルリアリティ(VR)市場と確立しているものの同様に成長している動画市場の間に位置している。消費者レベルの360度カメラは、サムスン、LG、リコー、コダックなどの既存企業の製品であり、既に理想的な価格対性能比に近い市場をとらえている。ビデオとユーザー生成コンテンツをストリーミングすることで、YouTubeやFacebookなどのいくつかの主要なプラットフォームにおいて豊富なコンテンツのを提供している。プロフェッショナルグレードの360度カメラは、ディズニーなどの主要なコンテンツスタジオが360度のコンテンツ提供を拡大するための模索を初めており、需要が高まっている。
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】消費者、生産消費者、プロフェッショナル用の360度カメラ」は、現在提供しているものや今後提供するであろう消費者、プロシューマ、プロ級の360度カメラの最も顕著な製品の事例を査定している。360度動画市場全体に対して仮想現実がどのように大きな役割をはたしているかや、ハードウェア部品、ソフトウェアソリューション、プラットフォーム製品などの技術的な解説も行っている。
360-degree video is currently situated at an intersection between a rapidly growing but nascent Virtual Reality (VR) market, and a more established but similarly growing video market. Consumer-level 360-degree cameras are hitting the market close to an ideal price-to-performance ratio already, with offerings from established companies, such as Samsung, LG, Ricoh, and Kodak. Streaming video and user generated content will provide a wealth of content across some major platforms, including YouTube and Facebook. Professional-grade 360-degree cameras are also growing in demand, with major content studios such as Disney looking to expand their content offerings to 360 degrees.
This report dissects some of the most prominent consumer, prosumer, and professional grade 360-degree cameras currently on offer or on the horizon. It also looks at the 360-degree video market as a whole, how VR plays an important role, and technical breakdowns for hardware components, software solutions, and platform offerings.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
ABIリサーチの年間プログラム「リサーチサービス」は、複数の調査レポートやマーケットデータを1年間を通して提供します。対象分野の最新動向を継続的に詳細に分析するもので、アナリストへの質問時間も提供し、70以上の分野を調査対象としています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:技術】消費者、生産消費者、プロフェッショナル用の360度カメラ
Consumer, Prosumer, and Professional 360-Degree Cameras
3Q 2016 | Technology Analysis Report | AN-2113 | 21 pages | 1 table | 5 charts | 8 figures |
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2016年8月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian2113.html
【年間プログラム】セットトップボックス、CPE、動画デバイスのマーケットリサーチ
Set-Top Box, CPE, and Video Devices Market Research
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirsstmt.html
【年間プログラム】拡張現実、仮想現実、ゲーム技術のマーケットリサーチ
Augmented Reality, Virtual Reality and Gaming Technologies Market Research / SE-ARVR
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abisearvr.html
(ABIリサーチのマーケットリサーチは、調査レポート、マーケットデータ、最新情報を提供するABIインサイツ、アナリストへの質問時間などの組合せによって提供する年間契約の情報サービスです。)
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2016年8月発行
360度動画は、現在急速に成長しているが初期段階にあるバーチャルリアリティ(VR)市場と確立しているものの同様に成長している動画市場の間に位置している。消費者レベルの360度カメラは、サムスン、LG、リコー、コダックなどの既存企業の製品であり、既に理想的な価格対性能比に近い市場をとらえている。ビデオとユーザー生成コンテンツをストリーミングすることで、YouTubeやFacebookなどのいくつかの主要なプラットフォームにおいて豊富なコンテンツのを提供している。プロフェッショナルグレードの360度カメラは、ディズニーなどの主要なコンテンツスタジオが360度のコンテンツ提供を拡大するための模索を初めており、需要が高まっている。
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】消費者、生産消費者、プロフェッショナル用の360度カメラ」は、現在提供しているものや今後提供するであろう消費者、プロシューマ、プロ級の360度カメラの最も顕著な製品の事例を査定している。360度動画市場全体に対して仮想現実がどのように大きな役割をはたしているかや、ハードウェア部品、ソフトウェアソリューション、プラットフォーム製品などの技術的な解説も行っている。
360-degree video is currently situated at an intersection between a rapidly growing but nascent Virtual Reality (VR) market, and a more established but similarly growing video market. Consumer-level 360-degree cameras are hitting the market close to an ideal price-to-performance ratio already, with offerings from established companies, such as Samsung, LG, Ricoh, and Kodak. Streaming video and user generated content will provide a wealth of content across some major platforms, including YouTube and Facebook. Professional-grade 360-degree cameras are also growing in demand, with major content studios such as Disney looking to expand their content offerings to 360 degrees.
This report dissects some of the most prominent consumer, prosumer, and professional grade 360-degree cameras currently on offer or on the horizon. It also looks at the 360-degree video market as a whole, how VR plays an important role, and technical breakdowns for hardware components, software solutions, and platform offerings.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
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■ 調査レポート ■
【分析レポート:技術】消費者、生産消費者、プロフェッショナル用の360度カメラ
Consumer, Prosumer, and Professional 360-Degree Cameras
3Q 2016 | Technology Analysis Report | AN-2113 | 21 pages | 1 table | 5 charts | 8 figures |
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2016年8月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian2113.html
【年間プログラム】セットトップボックス、CPE、動画デバイスのマーケットリサーチ
Set-Top Box, CPE, and Video Devices Market Research
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirsstmt.html
【年間プログラム】拡張現実、仮想現実、ゲーム技術のマーケットリサーチ
Augmented Reality, Virtual Reality and Gaming Technologies Market Research / SE-ARVR
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abisearvr.html
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